Vrijblijvend kennismaken met mooi jong? We maken graag kennis met jullie!
Binnen 3 werkdagen plannen we een intakegesprek bij ons op locatie of bij op jullie school.
✔ Onderwijs voor thuiszitters – Structurele begeleiding, lesprogramma’s en talentontwikkeling voor leerlingen die tijdelijk of langdurig niet naar school kunnen.
✔ Cognitieve ondersteuning – Bijvoorbeeld: Bijles, huiswerkbegeleiding en SE- en examentrainingen.
✔ Sociaal-emotionele begeleiding – Bijvoorbeeld: Trainingen gericht op faalangstreductie, sociale vaardigheden en zelfvertrouwen.
✔ Ondersteuning en ontwikkeling basisvaardigheden – Extra ondersteuning in taal, rekenen, studievaardigheden, digitale geletterdheid en burgerschap.
✔ Traject-op-maat klassen – Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben binnen of buiten het reguliere onderwijs.
✔ Doorstroomprogramma’s PO-VO – Begeleiding bij de overgang van primair naar voortgezet onderwijs, zodat leerlingen een soepele start maken.
✔ Rijke Schooldag: lessen en coördinatie – Organisatie en uitvoering van educatieve en verrijkende activiteiten binnen het programma van de Rijke Schooldag.
✔ Helpende handjes in de klas – Ondersteuning voor docenten, door ervaren RT'ers, NT2, docenten, trainers en begeleiders.
✔ Innovatietrajecten – Ondersteuning op school voor leerlingen die uit dreigen te vallen
✔ Ondersteuning op VSO en OPDC – Ondersteuning voor docenten, door ervaren RT'ers, NT2, docenten, trainers en begeleiders.
Voor scholen ontwikkelen en schrijven wij ook lesprogramma's. Het gaat hierbij altijd om maatwerk, afgestemd op de individuele behoeften.
Op die manier werken we onder andere samen met Dalton Den Haag, Maris College, HML, Hofstad Lyceum, KC Da Vinci, Springbok, Pleysier College , VCL, Johan de Witt, Yes College, WVC, Heldring BS.
Traject op maat klassen
Helpende handjes voor de klas
‘Ik zie hoe hard deze kinderen werken om een nieuwe taal eigen te maken en hoe trots ze zijn op hun eigen groei. De kleine groepjes waarin we werken, zorgen ervoor dat ik echt kan inspelen op de behoeften van ieder kind. Het is prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkelen, niet alleen in hun taalvaardigheid maar ook in hun zelfvertrouwen.’
'Mijn rol bij het Veurs is het coachen van leerlingen op het gebied van 'leren leren' waarbij o.a. aandacht uitgaat naar het ontwikkelen van executieve vaardigheden zoals plannen en organiseren. Door een persoonlijk plan te maken met iedere leerling en hierbij de sociaal-emotionele ontwikkeling ook mee te nemen en de leerling echt te zien, komen mijn leerlingen optimaal tot ontwikkeling. Er is hierdoor echt sprake van gepersonaliseerde begeleiding. Ik merk steeds weer hoe betekenisvol mijn werk daar is, ik ben echt zo trots op de stappen die mijn leerlingen zetten! Daarbij voel ik me echt deel van het team op school, zo word ik iedere dag weer ontvangen, dat is zo fijn werken.'
Binnen mijn rol als coördinator probeer ik mijzelf voortdurend te blijven uitdagen en ontwikkelen, niet alleen op organisatorisch vlak, maar ook vakinhoudelijk, didactisch en communicatief. Het is mooi om te merken dat ik leer van de begeleiders en coördinatoren op mooi jong. Zij hebben ieder hun eigen passie en talent en door de prettige, laagdrempelige samenwerking zie ik ook mijn eigen kennis en vaardigheden groeien. Samen een betekenisvolle leeromgeving creëren waarbij we leerlingen zien groeien op vakinhoudelijk, sociaal-emotioneel en/of creatief gebied geeft me heel veel energie en zorgt ervoor dat ik mijn werk als heel betekenisvol ervaar.
Het contact met alle betrokkenen om de leerling heen is heel belangrijk, hier speel ik als coördinator de verbindende rol in. Ik vind het belangrijk dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van ontwikkeling van de leerling en natuurlijk zeker ook de ouders. Het geeft mij veel voldoening dat ik met alle betrokkenen persoonlijk contact heb. Hierdoor zijn er korte lijntjes wat zeker bijdraagt aan de ontwikkeling en het welbevinden van de leerling.