• Herhalen
• Afstemmen
• Uiteggen
• Leren leren
• Afronden
We herhalen kort wat je de vorige bijles hebt gedaan en hoe die stof aansluit op de stof die je nu gaat behandelen. Overzicht creëren en duidelijkheid helpt bij het effectief leren van nieuwe stof.
Hoe gaan we de nieuwe stof behandelen? Voorbeeld: behandelen jullie eerst de uitleg en dan toepassen of gaan jullie eerst de stof proberen toe te passen en geef je aan de hand van gemaakte fouten uitleg?
Afhankelijk van de hulpvraag van de leerling is dit vrijwel altijd de langste fase van de bijles. Doorgaans wil een leerling uitleg die het niet op school krijgt. We maken gebruik van de leerstrategieën.
Tijdens deze fase focussen we voornamelijk op het toepassen en verwerken van de uitleg in combinatie met de leerstrategieën. Een poster met 10 verschillende leerstrategieën hangt in de bijleslokaaltjes. We bepalen samen met de leerling welke leerstrategieën de leerling kan gebruiken om buiten de bijles om te oefenen met de leerstof. We verwerken dit ook in het lesverslag. Mocht een leerling niet goed weten welke leerstrategie goed werkt, dan bepalen we aan de hand van de leerstof en op basis van onze observaties tijdens de uitlegfase, een gepaste leerstrategie
In de Afronding reflecteren we kort op wat je hebt gedaan tijdens de bijles. We bespreken met de leerling wat er goed ging, en waar de leerling nog in kan verbeteren (we denken aan de growth mindset).
98% slaagt en gemiddeld 1,7 punt hoger na de bijlessen bij mooi jong!
“Het is onwijs fijn om individueel met de leerlingen aan de slag te kunnen. Op die manier kun je zo enorm snel resultaten boeken en de leerlingen echt iets meegeven!”
We willen jou graag leren kennen, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarom voeren we altijd een intakegesprek voordat we starten met de begeleiding. We bespreken jouw hulpvraag uitgebreid en maken een plan op maat zodat je écht geholpen wordt.
Dit intakegesprek is altijd gratis en vrijblijvend. We moedigen aan dat zowel de ouder/verzorger als het kind aanwezig is bij dit gesprek. We vinden het heel belangrijk dat jullie je allemaal prettig voelen bij ons en dat er een goede klik is. Zo kunnen we jullie het beste helpen.
Vrijblijvend kennis maken
Indien je er voor kiest om vrijblijvend kennis te maken plannen we binnen 3 werkdagen een kennismakingsgesprek op onze locatie in. Tijdens het intakegesprek laten we de locatie zien en bespreken we de hulpvraag & planning rondom jouw begeleiding bij mooi jong. Nadat je je aanmeldt bij mooi jong kun je vaak dezelfde week nog starten met de begeleiding
Direct aanmelden
Als je je direct aanmeldt via de website, gaan we gelijk voor je aan de slag! We koppelen je - aan de hand van de informatie die je ons hebt gegeven - aan een begeleider die jou écht goed kan ondersteunen. Het is voor ons belangrijk dat zowel de begeleiding als de match goed is! Nadat je je aanmeldt bij mooi jong kun je vaak dezelfde week nog starten met de begeleiding
De begeleiding
We werken niet met pakketten, dat betekent dat je begint en weer stopt bij mooi jong zonder ergens aan vast te zitten. We adviseren de meeste leerlingen die bijles bij mooi jong krijgen om voor een bepaalde periode 1 of 2uur per week per vak naar mooi jong te komen. We werken altijd met onze bewezen effectieve methodes, zie de roze balken bovenin op deze pagina.
Terugkoppeling
Zowel leerlingen als ouders ontvangen na ieder contactmoment op mooi jong terugkoppeling. We kunnen telefonisch, schriftelijk of via een persoonlijk gesprek terugkoppelen. We vinden het fijn om altijd te evalueren hoe het traject is verlopen. Zo kunnen we controleren of we ook echt aan de hulpvraag hebben voldaan en of je tevreden bent. Wij vinden het belangrijk dat alle leerlingen ook na de begeleiding worden ondersteund met het in de praktijk brengen van de aangeleerde vaardigheden.
Vanuit ons leerlingenvolgsysteem plannen en organiseren we al het maak- en leerwerk. Na iedere les sturen we een uitgebreid verslag naar ouders, leerling en eventueel mentor waarin we de vorderingen bijhouden. Het is uiteraard mogelijk daar op te reageren, zo houden we de lijntjes kort en de begeleiding op maat.