Onze Aanpak
Onze coachingstrajecten zijn afgestemd op de unieke behoeften van elke leerling. We starten met een vrijblijvend intakegesprek om de hulpvraag en doelen in kaart te brengen. Vervolgens koppelen we de leerling aan een coach die het beste bij hen past, waarbij we rekening houden met specifieke behoeften zoals autisme, AD(H)D of andere uitdagingen. Onze coaches maken gebruik van diverse methodieken om de begeleiding effectief en passend te maken.
Onze gekwalificeerde coaches zetten tijdens de trajecten verschillende methodieken in, waaronder:
Kids' Skills: Deze methode helpt kinderen om specifieke vaardigheden te leren door ze te benaderen als 'helden' die nieuwe 'trucs' leren. Bijvoorbeeld, een leerling die moeite heeft met het maken van vrienden kan leren hoe hij of zij op anderen kan afstappen en gesprekken kan beginnen.
Teken je Gesprek: Door middel van tekeningen worden gesprekken visueel gemaakt, wat helpt bij het structureren van gedachten en gevoelens. Bijvoorbeeld, een leerling kan zijn of haar emoties rondom een conflict in beeld brengen, wat inzicht geeft en helpt bij het vinden van oplossingen.
Cognitieve Gedragstherapie (CGT): Deze therapie richt zich op het veranderen van negatieve denkpatronen en gedragingen. Bijvoorbeeld, een leerling met faalangst leert negatieve gedachten om te buigen naar positieve en realistische gedachten, wat het zelfvertrouwen vergroot.
Mindfulness: Technieken die leerlingen helpen om in het moment te leven en stress te verminderen. Bijvoorbeeld, een leerling leert ademhalingsoefeningen om beter om te gaan met examenstress.
Onze gekwalificeerde coaches zetten tijdens de trajecten verschillende methodieken in, waaronder:
Neurolinguïstisch Programmeren (NLP): Deze methode helpt bij het verbeteren van communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Bijvoorbeeld, een leerling leert effectieve communicatiestrategieën om beter samen te werken in groepsprojecten.
Rationeel Emotieve Therapie (RET): Deze therapie helpt irrationele overtuigingen te identificeren en te vervangen door rationele gedachten. Bijvoorbeeld, een leerling die denkt "Ik moet altijd perfect zijn" leert deze gedachte te vervangen door "Ik mag fouten maken en daarvan leren".
Familieopstellingen: Een methode die inzicht geeft in familiedynamieken en hoe deze invloed hebben op het gedrag van de leerling. Bijvoorbeeld, een leerling ontdekt hoe bepaalde patronen binnen het gezin zijn of haar schoolprestaties beïnvloeden.
Wij begrijpen dat ouders een cruciale rol spelen in het leerproces van hun kinderen. Daarom betrekken wij ouders actief bij het coachingstraject. Dit kan variëren van regelmatige updates tot gezamenlijke sessies, afhankelijk van de behoeften en wensen van het gezin. Ons doel is om een ondersteunende omgeving te creëren waarin de leerling optimaal kan groeien
Coaching in Den Haag: Plan een gratis kennismakingsgesprek bij mooi jong!
Wil je vrijblijvend kennismaken met onze coaches in en rondom Den Haag? Binnen 3 werkdagen plannen we een intakegesprek op onze locatie aan de Laan Van Meerdervoort.
Tijdens dit gesprek laten we je onze fijne en huiselijke locatie zien en bespreken we onder andere jouw hulpvraag. Na een aanmelding bij mooi jong kun je vaak al binnen een week starten met het coachingstraject.
Of… Meld je direct aan bij mooi jong!
Schrijf je je via onze website in? Dan gaan we meteen aan de slag om de juiste match voor jou te vinden! Op basis van jouw informatie koppelen we je aan een coach die perfect bij je past en je optimaal ondersteunt. Bij mooi jong hechten we veel waarde aan een goede match en effectieve ondersteuning.
Na aanmelding kun je vaak al binnen een week starten en werken aan betere resultaten en meer zelfvertrouwen!
Bij mooi jong streven we naar een nauwe samenwerking met scholen om een geïntegreerde aanpak te realiseren die bijdraagt aan het welzijn en de ontwikkeling van leerlingen.
Integratie van Kennis in de Schoolomgeving
Onze samenwerking met scholen is gericht op het duurzaam integreren van kennis en vaardigheden binnen de schoolomgeving. Door docenten en andere schoolmedewerkers te trainen en te begeleiden, zorgen we ervoor dat zij zelfverzekerd en effectief kunnen omgaan met diverse leerlingbehoeften. Dit leidt tot structurele verbeteringen binnen de school, wat zowel het welzijn van leerlingen als de professionele ontwikkeling van docenten ten goede komt.
Structurele Oplossingen voor Scholen
Wij geloven in maatwerk en werken daarom nauw samen met scholen om oplossingen te ontwikkelen die aansluiten bij hun specifieke context en uitdagingen. Of het nu gaat om het verbeteren van de sociale dynamiek in de klas, het ondersteunen van individuele leerlingen met specifieke behoeften, of het versterken van de vaardigheden van het onderwijsteam, wij staan klaar om te ondersteunen met expertise en toewijding.
Bij mooi jong zetten we ons in voor de ontwikkeling en het welzijn van zowel leerlingen als onderwijsprofessionals, met als ultiem doel een positieve en inclusieve leeromgeving te creëren waarin iedereen kan floreren.