Vind je het best spannend om naar de brugklas te gaan?

Ben je onzeker? Of ben je soms bang om te falen?

Zie je als een berg op tegen toetsweken? Ervaar je hier stress van?

Heb je moeite met sociaal gedrag?

Wil je jouw executieve functies ontwikkelen?

Ben je perfectionistisch? Of vind je het lastig om uitdagingen aan te gaan?

Heb je vaak echt geen zin om aan jouw huiswerk te gaan? Of last van uitstelgedrag?

Heb je moeite om je aan jouw planning te houden?

Dan is één van onderstaande trainingen iets voor jou! Wil je weten welke training het beste bij je past? Maak vrijblijvend kennis en wij kijken samen hoe we jou het beste kunnen helpen.

Aangezien we veel hulpvragen regelmatig terugzien, hebben we trainingen opgesteld zodat we jou écht goed kunnen helpen. We hebben alle kennis gecombineerd in deze trainingen. Wij vinden het daarbij heel belangrijk dat we kijken naar jouw eigen kwaliteiten. Iedereen heeft talenten, ook jij. Deze gaan we samen ontdekken, zodat je ze kunt inzetten. Hierdoor wordt bewustwording gestimuleerd en daarmee ontwikkel je jouw vaardigheden en talenten. Wij luisteren naar jouw hulpvraag. We maken tijdens een gratis, vrijblijvend kennismakingsgesprek een maatplan voor jouw begeleiding.

Informatie voor scholen

Contactgegevens

Naam(Vereist)

Informatiegesprek

MM slash DD slash JJJJ
Op welk tijdstip komt dat goed uit?
:
  • Faalangst

     

    Zit je niet lekker in je vel? Voel je je weleens onzeker? Ervaar je veel spanning bij toetsen, examens of presentaties? Durf je (meer) niet naar school?

    In een groep van max. 6 leerlingen onderzoek je met je trainer wat jullie kwaliteiten zijn en hoe je deze al inzet. Vervolgens gaan jullie werken aan het ontwikkelen van positieve gedachten, ontvangen jullie verschillende tips en tools om in te zetten in situaties die spanning oproepen, gaan jullie aan de slag met je reactie op spannende situaties en oefen je hiermee. Je rond de training af met een persoonlijk evaluatiegesprek. De training bestaat uit 7 bijeenkomsten van een uur. De trainingen worden zowel op school als bij ons op locatie gegeven.

  • Sociale vaardigheden

    Vind je het soms lastig om vrienden te maken en te onderhouden? Om voor jezelf op te komen? Heb je last van boosheid en/of een gefrustreerd gevoel? Vind je het moeilijk om emoties om te gaan?

    In een groep van max. 6 leerlingen onderzoek je met je trainer wat jullie kwaliteiten zijn en hoe je deze al inzet. Vervolgens gaan jullie aan de slag met de volgende onderwerpen: het herkennen van gevoel van jezelf en de ander, het oplossen van problemen en omgaan met kritiek, luisteren naar elkaar en samenwerken, complimenten geven en ontvangen en weerbaar communiceren en voor jezelf opkomen. Jullie gaan binnen de groep oefenen met het toepassen van deze vaardigheden. Je rondt de training af met een persoonlijk evaluatiegesprek. De training bestaat uit 7 bijeenkomsten van een uur. De trainingen worden zowel op school als bij ons op locatie gegeven.

     

    Sociale vaardigheden

  • Leren leren

     

    Weet je niet hoe je leren moet aanpakken? Heb je eigenlijk nooit hoeven leren of deed je maar wat zodat je uren bezig was? Blokkeer je soms terwijl je wel geleerd hebt, krijg je soms een heel ander cijfer dan je had verwacht ? Wil je leren hoe je het beste kan leren, hoe je ervoor kan zorgen dat het je niet teveel tijd kost? Wil je weten wat welke leerstijl jij het beste bij een bepaald vak kan inzetten, hoe het komt dat je veel meer oppikt bij de ene les dan bij de andere les? Of bijvoorbeeld hoe je  minder spanning ervaart bij toetsen?

    In een groep van max 6 leerlingen van ongeveer dezelfde leeftijd ga je aan de slag m.b.v. een werkboek. Hierin staan een aantal testen.  Je bespreekt de uitslag hiervan met je groep en coach. Ook geef je elkaar tips en ontvang je tips van de coach. Je komt erachter welke manier van leren het beste bij jou past en je maakt een persoonlijk plan van aanpak waar plannen en organiseren en concentreren ook aan bod komen.

  • Op naar de brugklas

    Vind je het ook best spannend om naar het voortgezet onderwijs te gaan? Lijkt het je best lastig om nieuwe vrienden te maken? Wil je een nieuwe start maken? Wil je leren om voor jezelf op te komen? Wil je van te voren een beetje weten hoe het er op een middelbare school aan toe gaat? Hoe werkt het met verschillende vakken, docenten, lokalen? Weet je wel genoeg over hoe je een agenda moet gebruiken en huiswerk maken en plannen?

    In een groep van max. 4 leerlingen ga je aan de slag met o.a  inzicht krijgen in je eigen kwaliteiten die je kan inzetten,  weerbaar communiceren, complimenten geven en ontvangen, agendagebruik, plannen en organiseren en we doen een brugklasspel waarin alle weetjes over de middelbare school voorkomen. Na deze drie bijeenkomsten van 1.5 uur ga jij vol zelfvertrouwen starten op je nieuwe school.

     

    Op naar de brugklas

  • Mindset training

     

    Mag je geen fouten maken van jezelf? Vind je het lastig om uitdagingen aan te gaan? Ben je heel perfectionistisch? Ben je je niet altijd bewust van hoe je je kwaliteiten kunt inzetten, zit je soms vast in negatieve gedachten over jezelf en jouw kunnen? Dan heb je wellicht een ‘vaste’ mindset wat jouw ontwikkeling kan belemmeren.

    In een groep van max. 4 leerlingen gaan wij aan het werk met het ontwikkelen van een ‘groei’ mindset. De training bestaat uit 8 bijeenkomsten waarbij gebruik gemaakt wordt van het werkboek ‘lef’. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. je intelligentie en kwaliteiten, je comfortzone, het leren van fouten, doorzettingsvermogen, strategieën en de werking van je brein. Wedden dat je aan het eind van de training meer geloof en vertrouwen hebt in jezelf! De training wordt zowel op school als bij ons op locatie gegeven.

  • Executieve functies training

    Vind je het soms lastig om te beginnen aan een taak? Weet je eigenlijk niet waar je moet beginnen? Reageer je wel eens onhandig? Heb je soms even geen overzicht? Lukt het niet om een reële planning te maken en je eraan te houden? Dat is helemaal niet zo vreemd want je brein en dus je executieve functies (vermogen tot zelfsturing)  zijn nog volop in ontwikkeling. Ze zijn gelukkig trainbaar en kunnen op iedere leeftijd worden verbeterd.

    In een groep van max. 4 leerlingen gaan wij aan de slag met de ontwikkeling van executieve functies. Tijdens de training leggen we uit wat executieve functies zijn en welke invloed zij hebben op jouw functioneren.  We  gebruiken we een stappenplan waarin we eerst met jou gaan bepalen aan welk probleem je eerst wil gaan werken, vervolgens formuleren we samen tussendoelen en dan een einddoel. Om je individuele doel te bereiken maken we gebruik van tips en tricks uit de groep en uitdagende materialen. De training wordt zowel op school als bij ons op locatie gegeven.

     

    Executieve functies training

  • Motivatie verhogen

     

    Heb jij ook echt geen zin om aan je huiswerk te gaan? Heb je last van uitstelgedrag? Kom je in tijdnood bij de voorbereiding van je toetsen? Is alles leuker dan leren? Baal je er achteraf toch van dat je cijfers soms tegenvallen? Zou je eigenlijk wel wat meer motivatie voor school willen hebben?

    In een groep van maximaal 4 leerlingen gaan we tijdens de workshop m.b.v. een korte test achterhalen waar jouw gebrek aan motivatie vandaan komt. Vaak zijn er onderliggende redenen voor het gebrek aan motivatie zoals bijv.faalangst of concentratieproblemen. Wanneer dit duidelijk is kunnen we kijken wat jij nodig hebt om weer vol goede moed en motivatie aan schoolse taken te gaan. De workshop duurt twee dagdelen van twee uur en kan zowel bij ons op locatie als op school worden gegeven.

  • Plannen en uitvoeren

    Weet jij eigenlijk wel hoe je een planning moet maken maar houd je je er nooit aan? Heb je er een hekel aan als je moet plannen omdat het super veel tijd kost? Heb je wel wat beters te doen dus wil je eigenlijk niet plannen? Zie je er het nut niet van in? Kom je helaas toch vaak in tijdnood? Heb je vaak net niet genoeg kunnen doen om echt goed voorbereid te zijn?

    In een groep van maximaal 4 leerlingen gaan we tijdens de workshop m.b.v. een korte test achterhalen waarom het je niet lukt je aan je planning te houden. Vaak zijn er onderliggende redenen zoals gebrek aan motivatie of het lukt nog niet om alles te organiseren of met een taak te beginnen. Wanneer dit duidelijk is gaan we kijken wat jij nodig hebt om een goed plan te maken om tot actie te komen. De workshop duurt twee dagdelen van twee uur en kan zowel bij ons op locatie als op school worden gegeven.

     

    Plannen en uitvoeren

  • Toets- en examenvoorbereiding

     

    Zie je als een berg op tegen je toets en examenweken? Vind je het lastig om op tijd te starten en raak je dan in tijdnood? Heb je last van stress waardoor je liever niet start en blokkeert? Weet je eigenlijk niet waar je moet beginnen en overzie je niet wat je allemaal moet kunnen en hoe je dat moet aanpakken?

    In een groep van maximaal 4 leerlingen gaan we tijdens de workshop onderzoeken waar je nu staat, wat er al goed gaat en wat er beter kan en onderzoeken we wat het precies is waar je op vastloopt. Wanneer dit duidelijk is, kunnen we bijv. werken aan grip te krijgen op stress en spanning, verantwoordelijkheid nemen voor je resultaten en focus te houden en door te zetten.  De workshop duurt twee dagdelen van twee uur en kan zowel bij ons op locatie als op school worden gegeven.

Call Now Button